SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..ALLAHU AKBAR

Saturday, November 12, 2011

Amaran untuk pengguna laptop




Pasangan suami isteri kehilangan anak 25 tahun mereka dalam kebakaran di rumah pada 4 Jun. Anak yang berkelulusan MBA dari University of Wisconsin-Madison pulang ke rumah untuk sementara waktu dua minggu lebih awal . Beliau telah makan tengah hari bersama bapanya di rumah dan membuat keputusan untuk kembali untuk membersihkan bilik asrama. Bapanya memberitahu beliau menunggu, untuk bertemu dengan ibunya, sebelum dia kembali untuk beberapa hari.Beliau memutuskan untuk mengambil tidur sebentar sementara menunggu untuk ibunya untuk kembali pulang dari kerja. Beberapa waktu kemudian jiran-jiran mereka yang dipanggil 911 apabila mereka melihat asap hitam keluar dari rumah.

Malangnya, mangsa berumur 25 tahun meninggal dunia di rumah yang berusia tiga tahun. Ia mengambil masa beberapa hari penyiasatan untuk mengetahui punca kebakaran. Ia telah ditentukan bahawa api itu adalah disebabkan oleh komputer riba yang diletakkan di atas katil. Apabila laptop di atas katil, kipas penyejukan tidak mendapat udara untuk menyejukkan komputer dan menyebabkan kebakaran itu. Dia tidak bangun untuk keluar dari tempat tidur kerana dia meninggal dunia kerana bernafas dalam karbon monoksida.

Sebab yang Saya menulis surat ini kepada anda semua bahawa saya telah melihat ramai di antara kita menggunakan komputer riba semasa di atas katil. Marilah kita semua membuat keputusan dan membuat satu amalan yang tidak berbuat demikian. Risiko tersebut adalah benar. Marilah kita menjadikan peraturan yang tidak menggunakan komputer riba di atas katil dengan selimut dan bantal di sekitar. Sila mendidik seberapa ramai orang yang anda boleh.

No comments:

Post a Comment