SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..ALLAHU AKBAR

Monday, September 6, 2010

Tentatif Hari Raya 2010

Tiap tahun selama 7.5 tahun berturut turut....tiap kali hari raye,mesti tentatif yang sama...bile la nk pecah rekod....

8pg..sembahyang Hari Raya (Masjid Al-Aqsa,Kayu Ara).
9pg..g cari bunga untuk g bawak kubur.
9.30..gerak g kubur Arwah Makcik aku..(first time dapat pegi)..kt kampung Tungku..
10pg..Hafizah (Hafizul),Shariffah(Sharif),Ija(Ijal),Faezah(Faezal) and Fauziah(Fauzi)..dijangka datang kerumah..(tiap tahun muka same je)....pas2...dowg kena pakse makan dgn mak aku,kalo xabes,xboleh kuar...
10.33pg..Hafizul kutuk2 aku dgn Sharif waktu aku kedapur ambik air..
11pg..Pegi rumah Suedah..sebelum tu...pegi rumah muhji...
12tghari..Pegi rumah Hafizul
12.30thgri..oleh sebab raya tahun ni hari hari jumaat,jadi 'program' ke rumah member terpakse ditangguhkan selepas solat jumaat..
2ptg..Hafizul yang xpegi solat jumaat telepon aku ajak pegi rumah husaini..aku pun gerak...
3ptg..Dowg ajak pegi kerumah Kembar..tp aku bg alasan aku sakit perut (alasan sama tiap tahun)..aku pun balik la...ble sampai di rumah..saudara2 aku sume datang..yang dari pelangi...(ble la orang Klang nak datang)..
4.00ptg..oleh sebab dah xde tempat g aku nak pegi...dok umah je la tunggu 'tetamu yang xdi undang'..sambil bebudak datang meminta duit raya....aku pun bagi la...(biskut raya)..
5.00ptg...besenya time ni tetamu masih ad...tp time ni aku 0n tv..tgk cerita Para Pencari Tuhan..kty Channel Oasis...
5.55ptg...cerita abes....
6ptg...Tunggu je la sape yang datang......

No comments:

Post a Comment