SUBHANALLAH..ALHAMDULILLAH..ALLAHU AKBAR

Tuesday, January 25, 2011

Kesimpulannya...

Setiap manusia mahukan segalanya menjadi seperti yang dirancang dan berakhir dengan baik,tetapi kita hanyalah manusia yang hanya tahu merancang,hanya Allah sahaja yang menentukan samada perancangan kita itu akan berjalan dengan baik atau tidak.itulah ungkapan pembukaan untuk kesimpulan semester ini akan akan melabuhkan tirainya tidak lama lagi.semester ini aku mengambil 7 subjet termasuk satu subject repeat,iaitu Statistik.antara subjek lain ialah Financial management,Commercial Law,Microeconomic,Islamic Banking Practice,Occopational English,dan Bahasa Jepun.setakat ini subjek yang menjadi kegemaran aku ialah Financial Management.iaitu subjek teras dalam kursus aku,dan subjek yang setakat ini aku tidak begitu focus ialah Microekonomi,aku risaukan peperiksaan akhir akan menjelang seminggu sahaja lagi.hanya tinggal seminggu untuk ke peperiksaan akhir dengan 3 ujian dan satu lagi tugasan bertulis yang belum dilaksanakana lagi.Untuk ‘anugerah Lecturer of the semester’ untuk semester ini ialah Encik Erman Taib,iaitu pensyarah Subjek Financial aku,kelebihannya ialah beliau tidak mengajar subjek ini hanya untuk setakat selepas peperiksaan akhir sahaja,tetapi beliau mengajar kami teori dan priktikal,iaitu suasana pekerjaan diluar sana,beliau juga adalah bekas pelajar kolej ini juga(1995).’im not teach you for you final exam only,its more than for your future’..itulah ungkapan kuncinya..

No comments:

Post a Comment